Gül Nida
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Gül Nida

Gülnida
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Tasavvuf...!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
gülnida
Admin
gülnida


Mesaj Sayısı : 182
Kayıt tarihi : 08/01/09

Tasavvuf...! Empty
MesajKonu: Tasavvuf...!   Tasavvuf...! Icon_minitimePerş. Ocak 22, 2009 10:36 am

Tasavvuf...!

--------------------------------------------------------------------------------

Âlimler tasavvufu çeşitli şekillerde ta'rîf etmişlerdir.
Ba'zıları şöyledir:

Tasavvuf, güzel ahlâktır.
(İ. Kettânî)

Tasavvuf, kalbi temizlemektir.
(Ebû Ali Rodbârî)

Tasavvuf, edebe riâyettir.
( Ebû Muhammed Cevîrî)

Tasavvuf, i'tirâzı bırakıp, emredilene peki demektir.
(Ebû Sehl Sa'lûkî)

Tasavvuf, nefsin kötü isteklerini terk etmektir.
(Ebû Hüseyn Nûrî)

Tasavvuf, faydasız işleri terk etmektir.
(Ebû Saîd İbni Arabî)

Tasavvuf, vakti değerlendirmek ve vaktin kıymetini bilmektir.
(İbni Osman Mekkî)

Tasavvuf, Allahü teâlânın ahlâkı ile ahlâklanmaktır.
(Cüneyd-i Bağdâdî)

Tasavvuf, kimseye ezâ ve cefâ vermemek, herkese lütûf ve ihsânda bulunmak, hastalık ve musîbetleri herkese izhâr
etmemek, düşmanlarını affetmek, insanlık mertebesinin en yüksek derecesine kavuşmayı usûl ittihaz etmektir.
(Ahmed Şirbâhî)

Tasavvuf Tasavvuf Tasavvuf...
Rabbimz bizlerimutasavvuf eyler inşaallah


En son gülnida tarafından Çarş. Şub. 04, 2009 5:33 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gulnida.benimforum.org
gülnida
Admin
gülnida


Mesaj Sayısı : 182
Kayıt tarihi : 08/01/09

Tasavvuf...! Empty
MesajKonu: Geri: Tasavvuf...!   Tasavvuf...! Icon_minitimeÇarş. Şub. 04, 2009 5:33 pm

Tarikat ve Tasavvuf Ne Demektir?

Bizim halkımız tuttuğunu, futbol kulübü tutar gibi tutuyor. Bir kısım ve takım Müslümanların tarikatçılığı da böyledir.
Tarikat, tasavvuf ne demektir?Müslümanlığı anlamak, yaşamak, hayata daha iyi uygulamak; iyi Müslüman, iyi insan, iyi vatandaş, iyi aile reisi, iyi âmir, iyi memur, iyi komşu olmak demektir.Herşeyden önce Yaratan'a iyi kul olmak demektir.
Bir tarikata girerek bir şeyhten el alacak ve eski hâllerinde hiçbir değişiklik olmadan kolayca ve bedavadan ebedi mutluluğu kazanacak... Ebedî mutluluk bu kadar ucuz ve kolay mıdır?
Herkes "İnsan-ı Kâmil" olamaz ama, çalışan vecehd eden kişi iyi Müslüman ve iyi insan olabilir. Zaten iyi Müslüman, iyi insan demektir. İyi Müslüman olacak da iyi insan olmayacak... Böyle birşey düşünülebilir mi?
Benim tarikatım çok yüksektir... "Benim şeyhim çok büyüktür... Şu duayı okuyanın bütün günahları silinir... Şu tesbihatı yapan cenneti hak eder... Yalnız bizim söylediğimiz ve yaptığımız duaları ve virdleri yaparsan kurtuluşa erersin" demek, din konusunda en büyük cahilliktir. Muhammed Mustafa Aleyhisselamın bize Allah katından getirdiği İslâm dini böyle mi diyor? Elbette ki, birtakım duaların, ezkârın, evradın faydaları, faziletleri vardır, ancak bunları İslâmî talimatın bütünü içinde mütalaa etmek gerekir.
Bir takım açıkgözler bütün sene bir yığın günah işliyorlar, üslümanları tabiri caizse soyuyorlar, bin türlü fısk ve fücura bulaşıyorlar, haram yiyorlar ; sonra hacca yahut umreye gidiyorlar ve pîr ü pak oluyorlar... Yok canım! Mebrur ve makbul bir haccın, kulun günahlarını affettirmesinin birtakım şartları vardır:
– Üzerinde kul hakkı olmamalıdır.
– İleride hacca gider, affettiririm kuruntusuyla kasıtlı olarak müteammiden günah işlenmemelidir.
Sonra, haccının mebrur ve makbul olacağını nerden biliyor? Bir kere, niyeti kötüdür.

Tarikata girmek ne demektir?.. Müntesib, derviş, muhib ne demektir?.. Bunları da hakkıyla bilen çok az insan vardır.
Tarikatlı olmak başka, tarikatçı olmak başka şeydir. Bizde tarikatçı çok tarikatlı azdır. Üstelik bir tarikatta içeri tamamiyle alınmak başka, bir de içlerine girdim demek başka şeydir. Bu inceliğin farkı çok iyi anlaşılmalıdır. Adam bir tarikata girer girmesine de, acaba gerçekten tarikatın pirleri onu hüsn-ü kabulle almışlar mıdır ? Yani, ezelde nasibi var mıdır ? yok mudur ? Bu konuda kimse kendisinde müstağnilik göremez ve başkalarına takaddümde de bulunamaz.
Şeriatsız tarikat olmaz. Şeriattan, fıkıhtan, ilmihal talimatından, İslâm'ın zahir hükümlerinden kıl kadar ayrılan bir tarikat bozuktur.
Kişinin muhib veya derviş olması için, zâhirî ve bâtinî taharete dikkat etmesi, beş vakit namazı ve diğer farz ibadetleri yerine getirmesi gerekir.
Adam sözde bir tarikata mensub, lakin ticaret hayatında bir yığın yamukluk yapıyor, bono imzalıyor vadesinde ödemiyor, çek veriyor, karşılıksız çıkıyor, malı şu gün göndereceğim diyor, göndermiyor, kaliteyle ilgili taahhütlerini yerine getirmiyor... Böyle tarikatlı Müslüman olur mu? Bunları yapanlar tarikat ehli değil, sahtekârdır. Bunlar düpedüz tarikatın ve müslümanların ticarî ve mali getirilerini istismar etmek için tarikata veya cemaate giren tiplerdir. Bunlardan şiddetle nefret edilmeli ve uzak durulmalıdır.
Herif tarikata mensub, komşusuna eziyet ediyor.
Âilece pikniğe gidiyor, akşam dönerken piknik yaptığı yeri mezbelelik halinde bırakıyor. Şişeler, gazete kağıtları, naylon torbalar, bir sürü pislik.
Randevusuna yarım saat geç gidiyor, sonra da trafiği bahane ediyor.
Kendisiyle ülfet ve ünsiyet edilmez, asık suratlı bir kimsedir. Herhangi bir olay karşısında hakkı ve adaleti teslim etmiyor. Öyle ince siyaset izliyor ki, hem isa'ya ve hem de Musa'ya yaranmış oluyor ! Yani, herkese mavı boncuk dağıtıcılığı konusnda üzerine yok !
Böyle adamlar tarikatlı ve tarikatçıdır değil, tahribatlı ve tahribatçıdır.
Hakiki İslâm tarikatları ulvî, muazzez, yüce, temiz, hürmete layık müesseselerdir. Binaenaleyh hiçbir tarikat ticarethane, finans kurumu gibi çalışamaz. Para, kirli ve kirleten bir vasıtadır; dini, camileri, tarikatları bu kirden bu pislikten uzak bulundurmak gerekir.
Gazete ve televizyon kurulacakmış, hastane işletilecekmiş, fabrika veya holding tesis edilecekmiş, şu veya bu hizmetler yapılacakmış.
Eyvallah. Ancak bütün bunları yapmanın bir usulü, edebi ve erkanı vardır. Bu gibi ticarî, para ve sermaye gerektiren işlerle tarikat doğrudan doğruya meşgul olamaz. Bu gibi hizmet ve faaliyetler dolaylı şekilde yapılmalıdır.
Hakiki şeyhler, kâmil mürşidler kesinlikle para toplamazlar, paralı işlerle meşgul olmazlar. Onlar nuranî bir silsile ile Resûlullah Efendimize bağlıdırlar, o mübarek PeygamberinSünnetinden, metodlarından ayrılmazlar.
Biz Türkiye Müslümanları var oluşumuzu İslâm'a, İslâmî tarikatlara ve tasavvufa borçluyuz. Bu coğrafyanın mânevi fatihleri şeyhler ve dervişlerdir. İstanbul'u Fatih SultanMehmet fethetmiştir ama, o fethin arka planında mürşidi ve şeyhi Akşemseddin Kuddise Sirruh Hazretleri vardır.
Anadolu, Ahmed Yesevî Hazreterinin ve halifelerinin himmetleriyle İslâm yurdu olmuştur. Bin yıldan beri bu topraklarda İslâmiyet büyük ulemanın, büyük şeyhlerin, kamil mürşidlerin; dervişlerin himmet, fütuhat, ruhaniyet ve dualarıyla payidar oluyor.
Tasavvuf ve tarikat bozulursa gümbür gümbür çökeriz.
"Benim şeyhim büyük, öteki şeyhlere aldırma... Benim tarikatım en üstünüdür, öteki tarikatlara kulak asma..." gibi *****ca kuruntu edebiyatları yapanlar tarikatın ve tasavvufun t'sini bile anlamamışlardır. Lâkin, böyle inanarak shate tarikatçıları ve şeyh taslakalrını da müdafa etmek en azından hakkı olmadığı hâlde olduğundan fazla büyüklük gösterenler ve sahteler kadar tehlikelidirler.
Müslümanın üstünlüğü takva iledir. Kur'ân böyle söylüyor. Dervişin üstünlüğü takvasıyla ölçülür. Takvanın yanında ilim, irfan, ahlâk, fazilet, yüksek karakter, mürüvvet, hayır hasenat olmalıdır.
Servetiyle övünecek, kibirlenecek; Nemrud ve Firavun gibi lüks ve sefih bir hayat sürecek, saçıp savuracak, esip tozacak sonra da tarikatlı ve derviş olacak. Yok canım!
İslâm'da genel dâvet dinedir. Tarikata genel dâvet olmaz. Önüne geleni tarikata dolduracaksın, bu yanlıştır. Tarikata girmek nasip ve kısmet meselesidir.
Hiçbir hakiki ve ciddi-doğru yolda olan tarikat reklam, tantana, şaşa, fahirlenme ve propaganda yapmaz. Şayet yapıyorsa, onlar bir "hiç" tir ve doğru yolda değillerdir.
Nakşîlik, Kadirîlik, Rufaîlik, Şazelîlik, Mevlevîlik, Cerrahîlik, Halvetîlik, Şabanîlik, Bedevîlik ve diğer tarikatlar hep iman, İslâm, Kur'ân, Sünnet, Şeriat için çalışırlar. Tarikat da btüütn bunalrın dahah iyi yapılabilmesi için bir yoldur, metoddur, ve meşrebtir.
Gerçekten tarikat ve tasavvuf terbiyesi almış bir insan halinden belli olur. Diliyle bir şey söylemez ama, onun herhali aldığı edeb ve terbiyeyi gösterir.
Osmanlı, üstünlük ve büyüklük devrinde iki kanatla uçarak çok yüksek zirvelere çıkmıştır: Şeriat ve tarikat. Bu hiçbir zaman unutulmamalıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://gulnida.benimforum.org
 
Tasavvuf...!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Gül Nida :: İSLAMİ KONULAR :: Tasavvuf-
Buraya geçin: